måndag 8 december 2008

Triss i siffror

Den gamla bångmaskinens 4 rader med 9 knappar är numrerade, de röda är för krontal, den svarta för 10-öringar och den vita för ören. Man kunde som mest slå in 99 kronor och 99 öre, men det var på den tiden vi hade lite andra penningvalörer.

På fronten till café 65:ans bardisk hittade jag denna lysande ramp med gamla bilskyltar.
Trodde inte det var sant när jag på Gotland hittade denna skylt. Varning för vildsvin i hela 3 kilometer! Undrar bara vem som importerat dessa djur till ön?
Triss i siffror är veckas bilduppgift och här kan du hitta många fler roliga och fyndiga tolkningar.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Den gamla kassaapparaten var ju helt underbar! Den vinner helt klart min röst!
Hoppas att du har haft en bra dag! =) /maria_6909

Anonym sa...

Härlig tolkning av temat. Min favorit blir trean, jag trodde inte att det fanns vildsvin där

Anonym sa...

Fina bilder allihop..bångmaskinen blir min favorit. Mvh Milla

Jah Hollis sa...

Snygga bilder du fått ihop.
Den gamla kassaapparaten är fin.
Jag visste heller inte att ni hade vildsvin på Gotland. Men på fastlandet verkar de bara bli fler och fler. Och de lär inte vara kul att krocka med.

Amonazon sa...

Gillar oxå kassaapparaten, synd att den är helt oduglig i dag
Det finns ju knappt ören längre, och 99 kronor får man inte mycket för idag.
/Mona

jeanette//photogalen sa...

Den gamla kassa apparaten är så otroligt fin, till skillnad mot dagens.

Frukostflingan sa...

maria6909; ja visst är den underbar och tack - min dag blev riktigt bra...

Carro5344; kul att du gillar min tolkning och jag trodde nästan inte mina ögon när jag fann skylten...

Milla; Mmmm, bångmaskinen är definitivt min favorit också, den är idag bara en prydnad...

Jah Hollis; tackar och niger (sittande), hoppas att de inte förökar sig här också för jag vet att de på sina håll i detta land är en riktig plåga...

Amonazon; ja det var länge sedan man verkligen fick något för under hundralappen...

jeanette//photogalen; visst var de finare förr, idag duger de inte att använda eftersom man kunde bluffa ganska mycket med en sån här gammal apparat...

Anonym sa...

underbara bilder alla tre. Jag formligen älskar bilden på bångmaskinen den blir min favorit. I stark konkurrens med de andra ;)
Kramis

Anonym sa...

Fina bilder alla tre, gillar kassaapparaten bäst!

/caroline

Susanne Lindén sa...

Jättefina bilder på temat! Kassaapparaten blir favoriten.
Ha det gott!