söndag 18 februari 2007

För övrigt

För övrigt påminner vättern runt-cyklister väldigt mycket om älgjägare i Norrland. Deras snack består också av tre årsfaser, men handlar mer om bössan, hunden och hur många taggar den fällda älgen hade i sin krona.
Själv har jag en fjorton-taggare hängande på en vägg, fick den av kompisar när jag flyttade söderut. De ville att jag alltid skulle minnas dem och åren där uppe. Men minnen hänger man inte upp i en älgkrona, dem bär man alltid levande med sig i sitt inre.
För övrigt är älgkronor riktigt goda dammsamlare!

3 kommentarer:

Anonym sa...

med tanke på damm... kan jag tänka mig att det kanske fanns ett och annat problem med att faktiskt hitta en vägg att sätta upp den på...

låter som en imponerande pjäs...

Vi på Kantarellen sa...

Älgkronor är otroligt bra mysställen för kattor också. Jag vet... vi har ett här.

Frukostflingan sa...

Humlan; ja det är en imponerande pjäs och jag har hittat en plats att sätta den på, en som ingen besökare kan missa,haha...

Mamselamsen; om katterna trivs, samlas det i alla fall inte en massa damm...