Ibland händer det som absolut inte får hända i en matsal - att man spiller något på en gäst. Att be om ursäkt hjälper kanske inte, men man måste alltid göra så gott man kan. Regel nummer ett är att aldrig skylla på någon annan. Regel två är att ta initiativet och behålla det innan gästen hunnit brusa upp ordentligt. De pinsamma situationerna är många i branschen och blir i efterhand ganska komiska. Vilket svar skulle du ge den kypare, som just råkat hälla en hel såsskål över kläderna och som snabbt säger. - Inte ett ord, herrn, inte ett ord - felet var helt och hållet mitt!
tisdag 6 februari 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
kanske jag skulle be honom ta hand om tvättningen och bjuda på en alkoläsk...
terror-humlan är tillbaks, hittade ett ord till som kanske kan ge uppslag till fler:
Alkoläsk - en populär benämning på söt, kolsyrad alkoholhaltig dryck, ofta med mer än 3.5 volymprocent alkohol.
Alkoläsken klassas av systembolaget som en blanddryck, det vanligaste är att vin- och spritblandningar ingår. Finns givetvis att köpa på krogen oxå!
Systembolaget blockerade försäljningen av alkoläsk i Sverige fram till 1996, då Alkoholsortimentsnämnden beslutade med hänvisning till Romfördragets artikel 30 att systembolaget inte kunde vägra att sälja vissa produkter.
I bryggeribranschen är företeelsen benämnd Ready To Drink (RTD), i USA kallas de i konsumentledet ofta malternatives och i Storbritannien alcopops.
Den här artikeln är hämtad från http://sv.wikipedia.org/wiki/Alkol%C3%A4sk
Oj, oj! Jag förstod väl att du bara hämtat andan några dagar!
Skicka en kommentar