söndag 19 augusti 2007

Gamla spadar

Några besök i Visby hann jag med under denna sommar, trodde att jag kunde få sitta och njuta av god mat på någon av alla mysiga uteserveringar och ha hunden under bordet. Men ack, vad jag bedrog mig!
Tänker inte ge mig in och kommentera alla töntiga förklaringar jag fått från personal som inte vet vad de pratar om. Den värsta kommentaren var dock att hunden kunde vara rabiessmittad och därmed utgöra en fara för andra gäster. Vet inte om man ska skratta eller gråta åt sådan okunnighet.
Runt en uteservering finns det oftast en avskärmning av något slag och jag kunde inte låta bli att ta ett foto av denna originella lösning till repavskärmning. Något för den händige - gamla spadar ingjutna i en betongklump som målats och dekorerats.
Undrar just hur många hundar som pinkat på dessa betongklumpar och var den osynliga gränsen går för att en uteservering ska vara hygienisk.
P.S. Just detta ställe försökte jag inte ens att komma in på, de hade inte öppnat när jag gick förbi.

2 kommentarer:

Frida sa...

Kul lösning med spadarna!
Det kanske man ska prova själv? Fast vad ska man ha spadar i betongklumpar till? Haha

Frukostflingan sa...

En rolig idé ska man ta in och gå och älta ett tag, sedan kommer lösningen. Själv går jag runt och ältar!