torsdag 30 augusti 2007

Buffé av olika slag

Åkte pendeln in till stan idag och kunde naturligtvis inte låta bli att kasta ett öga på de få restaurangannonserna som fanns i Metro. Och vad tror ni jag fann?
Jo alla lockar med buffé av något slag, lunch-, middags- eller glassbuffé, wok- eller sushibuffé och så det mina ögon fastnade för - helgbuffé! Det är ett sån´t ord som kan sätta igång mina tankespår ordentligt.
Hoppas för gästernas bästa att man inte dukar upp helgbuffén på lördag morgon och låter den stå ända till söndag kväll!

2 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Hellre buffé än det de kallar räkfrossa och köttfrossa.
Det låter rent ut sagt äckligt, som sjukdomar. "Hon har drabbats av räkfrossa, ring en ambulans."

Frukostflingan sa...

ja du, det är faktiskt två begrepp som inte finns med i krogordboken. Räkfrossa är jag bekant med men vad i hela världen är köttfrossa? Finns det verkligen någon krog som skyltar med att de serverar köttfrossa?

... men jag håller med dig om att det låter väldigt illa!